fbpx

Новинний Digest

  • Штрафи за податковими накладними можна оскаржити
  • Санкції, які можуть вдарити по меблевикам
  • Якщо здійснюєте контрольовані операції
  • Що демонструватимуть на виставці «Іnterzum 2019»
  • Спільна колекція «IKEA» й африканських дизайнерів

Все, що відбулося минулого тижня в Україні та світі і що є актуальним для меблевика, читайте у нашому дайджесті:

1. Податкова служба повернулася до активної перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних, які не надаються одержувачу. Під удар потрапили: зведені податкові накладні, накладні за імпортними операціями, накладні, виписані на неплатників, помилково складені накладні, розрахунки коригування та інші.
Дискусія виникає при прочитанні ст.120-1.1 Податкового кодексу в частині переліку податкових накладних, які не потрапляють під штрафні санкції. У ряді рішень судів першої та апеляційної інстанції висловлена ​​позиція, що штраф не застосовується в разі несвоєчасної реєстрації трьох таких видів податкових накладних:
– податкових накладних, які не надаються одержувачу (покупцеві);
– складених за операціями, звільненими від оподаткування;
– складених за операціями, оподатковуваним ПДВ за нульовою ставкою.
«Висновок для бізнесу, який можемо зробити вже сьогодні: такі штрафи не завжди правомірні, існує ряд аргументів для захисту інтересів платників податків», – резюмувала Лариса Антощук, керівник практики з вирішення податкових спорів KPMG Law Ukraine.

2. Кабінет Міністрів ухвалив ініційоване Мінекономрозвитку рішення щодо розширення переліку заборонених до ввозу на територію України товарів походженням з Росії. Перелік визначений постановою уряду №1147 від 30 грудня 2015 року «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації».
Під нову санційну заборону потрапили й матеріали, якими у своїй діяльності послуговуються меблевики. Це – фанера клеєна, панелі фанеровані та аналогічні матеріали з шаруватої деревини.

3. Згідно п.п.39.2.1.5 Податкового кодексу України, якщо між українською компанією й нерезидентом, операції з яким є контрольованими, «вставляється» посередник-прокладка, операції все одно підпадають під контроль трансфертного ціноутворення, якщо діяльність такого посередника ведеться тільки на папері. Раніше такі правила поширювалися тільки на операції між пов’язаними особами, а з 2019 року – також якщо нерезидент зареєстрований в країні з «низькоподаткового» списку або його організаційно-правова форма входить до відповідного переліку. Така компанія-посередник може бути, як резидентом України, так і нерезидентом.
Податковий кодекс не має окремого терміну для таких номінальних посередників, визначаючи тільки його характеристики: не виконує істотних функцій, не використовує істотних активів і не бере на себе істотних ризиків. Разом з цим в національному законодавстві з’явилося визначення «компанії-оболонки».
Нацбанк в постанові №58 від 2 квітня 2019 року щодо проведення банками фінансового моніторингу вказує, що «компанія-оболонка» – це юридична особа-нерезидент, яка не здійснює фактичної господарської діяльності в країні реєстрації. Тобто відсутні достатні активи і/або працівники для провадження відповідного виду господарської діяльності. Тому українським компаніям, у яких в ланцюжку поставки/придбання товарів (робіт, послуг) у компанії-нерезидента є фірми-посередники, до яких переходить право власності на товари (роботи, послуги), тепер необхідно бути уважними й завчасно оцінювати реальність їх діяльності.

4. Вона щойно завершилася в Кельні, й ця інформація для тих, хто цьогоріч не зміг побувати на цій важливій для меблярства події, але хоче мати уявлення про неї. Стило розповіло про дві із чотирьох її тематичних зон (про інших дві інформація в попередній добірці новин).
В експозиції Tiny Spaces на центральному бульварі «Іnterzum» тема малогабаритних просторів була розкрита за участю таких добре відомих меблярам брендів, як «Atim», «Blum», «Hettich», «Hommel», «Häfele» й «Pessotto».
Ефективне використання невеликих жилих просторів починається з функціональної фурнітури й виняткових ноу-хау, які можуть запропонувати постачальники комплектуючих для меблевої галузі. Комфортне мешкання на невеликій площі можливе тільки з використанням їхніх розробок.
Дизайн-рішення в тренді Micro Living на нинішньому етапі не можуть коштувати дешево, – відзначили експерти. – Функціональна фурнітурна начинка від провідних брендів-постачальників – це, зрозуміло, не економ-сегмент. Тому сьогодні ми говоримо про найбільшу затребуваність подібних інтер’єрних рішень у мегаполісах, де проживає молода, енергійна аудиторія з хорошим достатком, – цільова аудиторія цього сегмента. Відомо, однак, що в ряді держав малогабаритне житло користується попитом і в менш густонаселених регіонах, у невеликих містах. Тому в майбутньому, з розвитком ринку житла на цих територіях, не виключено, з’являться й більш бюджетні фурнітурні рішення».
У той час, як деякі дизайнери-архітектори спеціалізуються в проектуванні мобільних, трансформованих і функціональних просторів для житлових апартаментів, схоже завдання стоїть і перед розробниками інтер’єрів, мобільних у прямому сенсі слова: для автомобілів, яхт – у приватному секторі; літаків, кораблів, поїздів – у секторі пасажирських перевезень. Для «пересувних» інтер’єрів ніяк не менш актуальним є ефективне використання жорстко обмежених по метражу «квадратів», з ергономічною начинкою, яка обіцяє максимальний комфорт своїм тимчасовим мешканцям.
Тенденції в трендзоні Mobile Spaces мали критичну важливість для експонентів «Іnterzum», оскільки успішна реалізація подібного інтер’єру вимагає застосування новаторських матеріалів, суто інженерного підходу до архітектури просторів, а також до конструкції використовуваних у них меблів.
Чотири трендзони, про які йшла мова, – не єдині, які організатори підготували до травневої бієнале. У шостому залі відвідувачів «Іnterzum» знайомили із тенденціями в обробці поверхонь та їхнім декором: тут були зібрані матеріали, до яких можна застосувати найбільш трендові епітети – еко, кастомізовані (тобто максимально пристосовані, адаптовані до конкретних потреб), полегшені за конструкцією, надруковані в «цифрі», з «хаптикою (тобто тактильні, оцінювані на дотик), з «антипальчиковим» покриттям (на якому не залишається слідів від пальців) тощо А в залі 3.2 увазі публіки запропонували тематичну зону, присвячену цифровому друку й новим можливостям індивідуалізації виробів, які відкриваються разом із цією технологією.

5. Шведські дизайнери в пошуках ідей для нових колекцій приїхали на фестиваль «Design Indaba» – творчий форум, головні події якого проходять в Кейптауні. Така передісторія унікального спільного проекту, в якому взяли участь дизайнери з п’яти країн Африки. Працюючи разом із дизайнерами «IKEA», вони поділилися своїм унікальним досвідом у різних сферах: скульптурі, архітектурі та дизайні одягу та меблів.
Багато предметів зобов’язані своїм народженням африканським традиціям: так, дизайн столів і лавок з масиву евкаліпта заснований на кенійському звичаї вечірніх посиденьок з друзями, коли кожен приходить зі своїм стільцем, і всі обговорюють події, що трапилися за день.
Лави розроблені таким чином, щоб з них можна було скласти єдиний ансамбль. Завдяки вигнутій формі вони збираються в кільце або одну довгу звивисту лаву, на якій всім знайдеться місце, якщо трохи посунутися.
Кожен із 33 товарів, що увійшли до колекції «Овералльт», є синтезом сучасних ідей і традиційних ремесел.

Share This: