fbpx

Перша зарубіжна поставка буде в Іспанію

Перша зарубіжна поставка буде в Іспанію

Особливий стан у експортерів, які готуються до перших своїх зарубіжних поставок. Тут все разом і одночасно: і хвилювання (чи вийде все, як задумано, з першого разу?), і напруга останніх приготувань, і нетерпіння в очікуванні першого результату, відгуків клієнтів, й бажання закріпитися на експортному «плацдармі», на якому зроблено перший крок. Якраз в такому піднесеному й водночас по-діловому зосередженому стані перебуває Сергій Думанський, власник і керівник Майстерні меблів DMD изготовление мебели, і весь її колектив, який готується до відправки першої партії своїх виробів іспанським замовникам.
Ті, хто вперше поставав перед необхідністю освоєння й залагодження всіх митних процедур, розуміє, як непросто новачкам. Знаючи, що зазвичай і в таких потребах наша Асоціація приходить на допомогу, Сергій скористався такою можливістю, але… безрезультатно. «До УАМ жодних претензій, – поспішає запевнити керівник DMD, – у дирекції відгукнулися одразу й дали контакти людини, яка й мала допомогти компанії-члену УАМ у практичному сенсі. Але та особа вперто не йшла на контакт, отож мусили шукати допомоги в інших».
І DMD можна сказати, пощастило. Помічними для них виявилися їхні колишні клієнти. Компанія, для якої DMD виконувала замовлення за своїм профілем діяльності, взялася допомогти їй відповідно за своїм профілем діяльності – вантажоперевезеннями. У неї величезний досвід доставки вантажів у всі кінці світу, тож і в цьому вони виявилися корисними, і в стосунках із митницею.
Отже тепер для DMD в іспанському напрямку «зелене світло»? Та ще одна загвіздка залишається, зізнається мій співрозмовник. Потрібно із замовником остаточно узгодити ціну з урахуванням затрат на доставку всього ним замоленого й виготовленого українським виробником…
Ось тут якраз доречним буде повернутися до витоків іспанського експортного проекту, на завершенні якого нині зосереджена вся увага Сергія Думанського.
Іспанське замовлення компанія DMD отримала у спосіб, який можна назвати вдачею. До речі, ми нещодавно розповідали про ще одного експортера, якому так само усміхнулася вдача. Вона в тому, що зарубіжних замовників знаходять для українських меблярів українські дизайнери чи архітектори, які виконують зарубіжні проекти. DMD завдячує дизайнерці, з якою співпрацювала тут, в Україні. Зараз вона в Іспанії, виконала там кілька проектів і прижилася там. Для реалізації чергового проекту й порадила клієнту, скористатися меблевиробною здатністю української меблевої компанії, можливості якої добре знає. Зараз «накльовується» співпраця там же в Іспанії ще з однією дизайнеркою за схожим «сценарієм». Зрозумівши, що є перспектива збільшувати в цій країні число замовників, які зазвичай не надто норовливі, компанія DMD вирішила активніше діяти в цьому напрямку. Тим більше, що знайшлися, так би мовити, попутчики. До проекту, в якому бере участь DMD, залучені ще дві українські компанії – паркетна й постачальник лакофарбових матеріалів. З’явилася нагода поїхати до Іспанії не тільки залагодити деякі згадувані цінові моменти з уже реальним клієнтом, а й презентувати себе й свої продукти потенціальним. Для цього DMD готує відповідні рекламні проспекти, прайси тощо. Більше того, разом із «попутчиками» виношується ідея створити в Іспанії спільне тріумвіратне представництво. Можливо, у формі невеличкого магазинчика.
Розповідаючи про те, що з іспанськими клієнтами загалом зручно мати справу завдяки їхній покладистості й непридирливості до дрібниць, Сергій Думанський сказав, що для них найбільша привабливість українських меблів у тому, що вони де в чому не гірші італійських, але втричі дешевші. Дешевші то дешевші, але якщо українська компанія візьме ще й повністю на себе всі логістичні й митні затрати, то опиниться уже в невигідному для себе становищі. Оці моменти ще й треба буде узгодити, знайшовши варіанти, які б задовольнили обидні сторони. Були б великі обсяги зарубіжних поставок (в майбутньому вони, може, й будуть – принаймні ми цього бажаємо Сергію та його команді), так гостро питання, мабуть, і не стояло б, але початкові обсяги досить скромні й від цього логістично накладні.
Побажаємо експортеру-початківцю успішно зробити перші кроки на зарубіжному ринку, знайти правильні й вигідні рішення всіх проблемних питань, які постають, і з приємністю перегорнути першу сторінку своєї експортної історії, яка якраз дописується.

Рубрика “Історії успіху” започатковано в рамках грантового проекту за підтримки Швейцарського бюро співробітництва в Україні, назва проекту: “Підвищення рівня співпраці та довіри при спільній участі у міжнародних та національних державних закупівлях ” – TENDER TOGETHER.

Share This: