fbpx

Стратегічна сесія зі створення меблевого кластеру на Рівненщині

29 травня 2020 року в місті Рівному було проведено стратегічну сесію щодо створення меблевого кластеру на Рівненщині. За день до цього на 179 засіданні Правління Української Асоціації Меблевиків було прийнято рішення проведення зустрічей з представниками влади та донорськими організаціями в напрямку кластеризації регіонів України задля зростання конкурентоспроможності галузі в зручних умовах синергії.

Ініціатори та учасники стратегічної сесії

З метою обговорення спільних завдань та перспектив розвитку промислового галузевого кластеру у приміщенні Рівненського будинку вчених зібралися представники меблевої та деревообробної галузі України, а також представники Рівненської Обласної Державної Адміністрації. Учасниками зустрічі були власники та керівника бізнесу Рівненщини та прилеглих регіонів, зокрема: Kronospan Ukraine, Swisspan, Ескада-М, Топ-Арт, Родинне дерево, МебельОК, 100% Інтер’єр, Радо, Гарант-Експорт, Модерн-Експо, Adler, Blum, Smart-People та інші. 

Меблевий кластер – один із сегментів технологічного хабу, який ми створюємо на Рівненщині” – зазначив Голова Рівненської Обласної Державної Адміністрації Віталій Коваль.

Модератором зустрічі був Віталій Івахов – Член Правління Української Асоціації Меблевиків, власник меблевого виробництва “100% Інтер’єр”, викладач Школи Управління Меблевим Бізнесом.

Розробка дорожньої карти меблевого кластеру

Використовуючи метод дизайн-мислення, на першому етапі розробки стратегії учасниками зустрічі було озвучено перелік перепон та викликів, що заважають розвиватися галузі та бренду Furniture of Ukraine. Серед найважливіших було визначено наступні питання, які умовно можна поділити на блоки.

Аналітика: 

  • відсутність маркетингових досліджень;
  • непрозорість, невизначеність майбутнього, відсутність стратегії;
  • відсутність єдиного майданчику з прозорою та зрозумілою інформацією щодо учасників ринку та продукції.

Продажі:

  • низька компетенція учасників ринку в промоції власної продукції;
  • відсутність експортного агентства;
  • відсутність меблевої логістики з доступними тарифами та якісним сервісом;
  • відсутність лояльності до українського продукту;
  • відсутність великих системних меблевих ритейлерів на внутрішньому ринку;
  • використання демпінгу, як основного інструменту в боротьбі з конкурентом.

Розробка продукту:

  • плагіат;
  • відсутність вузької спеціалізації виробників;
  • невизначеність продуктової матриці.

Закупівлі і постачання:

  • державне регулювання ринку деревини;
  • відсутність незалежної експертизи деревини;
  • недоступність української деревини маленьким та середнім підприємствам;
  • сірий імпорт тканин;
  • корупція.

Виробництво:

  • низька продуктивність роботи меблевиків;
  • відсутність якісного аутсорсингу;
  • низька фінансова грамотність та неспроможність ведення обліку собівартості продукції.

Фінанси та податки:

  • високий місцевий податок на землю;
  • відсутність доступних кредитних коштів;
  • поганий інвестиційний клімат. 

Кадри:

  • непопулярність професії меблевика серед молоді;
  • невідповідність програм навчання спеціалізованих навчальних закладів потребам та вимогам ринку;
  • відсутність короткострокових курсів для оперативної підготовки кадрів.

Інфраструктура:

  • довготривалий та дорогий процес підключення до електро та газових мереж;
  • складна система отримання дозвільних документів;
  • низька якість доріг;
  • відсутність інфраструктури утилізації промислових відходів меблевого виробництва.

Кожний пункт карти перепон потребує об’єднання зусиль представників бізнесу та влади.

Очікувані результати запуску кластеру

Кластеризація є ефективним та перевіреним десятиріччями інструментом в Італії, Польщі, Китаї та інших країнах світу. Українська Асоціація Меблевиків планує, що запуск меблевого кластеру забезпечить наступні результати:

  1. зменшення витрат на логістику та виробництво;
  2. зменшення собівартості продукції та підвищення конкурентоспроможності Furniture of Ukraine на міжнародному рівні;
  3. збільшення обсягів експорту;
  4. ефективне використання виробничих потужностей;
  5. зосередження меблевих виробництв в одному регіоні;
  6. підвищення привабливості меблевої галузі України для трейдерів та іноземних інвесторів;
  7. зростання кількості робочих місць;
  8. підвищення ефективності галузевої освіти;
  9. розвиток предметного дизайну України.

Кластер – це саморегульована система, де учасники витрачають енергію на співпрацю, а не на боротьбу один з одним”, – в черговий раз наголосив Президент Української Асоціації Меблевиків Володимир Патіс.

 

Share This: