fbpx

УАМ бере участь в антидемпінговому розслідуванні щодо імпорту в Україну деревостружкових плит походженням з Республіки Білорусь та РФ

Щоб краще розібратись в цьому питанні ми поставили декілька запитань представнику компанії-учасника УАМ ТОВ «Кроноспан УА».

Яка нині ситуація на вітчизняному ринку плитних матеріалів, зокрема ДСП? Чи задовольняють українські виробники плитних матеріалів нинішні потреби ринку – за асортиментом , якістю, ціною? 

– На даний момент спостерігається нестача плитних матеріалів, зокрема, ДСП та ЛДСП на ринку України. Більше того – спостерігається попит на ДСП/ЛДСП українського походження і на закордонних ринках (Польща, Молдова тощо), проте, зважаючи на нестачу плити на українському ринку не видається можливим говорити про збільшення експортного потенціалу українських виробників плит. 

Як виробник плити, звісно ж, ми б хотіли стовідсотково стверджувати, що задовільняємо нашого покупця і потребу ринку, проте це не завжди так. На сьогодні точно можемо стверджувати, що продукція ТОВ «Кроноспан УА» не поступається в якості плиті імпортного походження. Асортимент продукції є подібним, але, все ж, за певними ознаками – різновид, декористика, вологостійкість –  закордонна продукція відрізняється від вітчизняної і український споживач-виробник меблів іноді може надавати перевагу імпортній продукції. В умовах дефіциту плити попит на імпортний товар тільки збільшується.    

Чому українські виробники плит не можуть задовільнити наявного попиту? 

– По-перше, виробники ДСП/ЛДСП відчувають гострий дефіцит деревини, що є основною сировиною при виробництві деревопохідних плит. Вважаємо, що такий дефіцит деревини є штучно створеним, але в результаті – страждаємо і ми, і наші покупці. Ми змушені скорочувати свої виробничі потужності і відправляти працівників на простої.

По-друге, як уже було зазначено, і сам український виробник меблів іноді надає перевагу імпортеру з різних причин – декори, структура, більш лояльні умови співпраці тощо. 

Особливо в умовах дефіциту плити, про який ви зазначаєте. Вводити антидемпінгове мито в умовах дефіциту товару взагалі не видається логічним та доцільним. Саме тому це питання загострилось сьогодні?

– Дійсно, станом на сьогодні відкрито два антидемпінгових розслідування – по фанері та по ДСП/ЛДСП. У жодному із цих розслідувань Кроноспан не є заявником, хоча в обох розслідуваннях ми зареєстровані у якості заінтересованої сторони і беремо в розслідуваннях активну участь, аби дійсно дослідити, чи був такий демпінг чи ні. Чому зараз це питання стоїть на порядку денному? – Видається, що виробники плитних матеріалів відчули значну конкуренцію на українському ринку і єдина наявна у них зброя на сьогодні – це зменшити імпорт ДСП/ЛДСП шляхом запровадження антидемпінгового мита. Але не завжди запровадження антидемпінгового мита – це зменшення імпорту. Не виключено, що імпорт залишиться на тому ж рівні, але значно зросте ціна імпорту за рахунок додаткового мита.

Такий результат розслідування – не зовсім те, що потрібно українській економіці. Ми повинні завжди пам’ятати, що плитна галузь (виробництво ДСП та ЛДСП) не працюють на кінцевого споживача, а навпаки, на виробника меблів. У свою чергу, меблеві підприємства відчувають гостру конкуренцію при експорті продукції на ринки Європи. І якщо базова сировина (ДСП чи ЛДСП) буде дорожчати по причині введення мита, чи неконтрольованого ціноутворення, меблева галузь втратить перспективи розвитку. А від цього українська економіка лише програє.

Чи підтримають позицію українських «плитників» в антидемпінговому розслідуванні щодо ДСП/ЛДСП їхні клієнти – меблярі й будівельники, – адже їм-то вигідно купувати дешевші імпортні плитні матеріали? 

– Перш за все слід зауважити, що мова не йде про позицію українських «плитників», а радше про позицію одного гравця. Антидемпінгові заходи ніколи не є позитивними для розвитку, оскільки унеможливлюють конкуренцію і не являються панацеєю. 

А позицію українських меблевиків очікуємо почути безпосередньо під час розслідування, адже кілька підприємств-виробників меблів, а також Українська асоціація меблевиків зареєструвалися учасниками розслідування, тож очевидно, що їм є що сказати.

Що мав би зробити уряд, аби підтримати українських виробників плитних матеріалів, аби ті не зазнавали збитків у й без того несприятливій для бізнесу ситуації? 

– Підтримка потрібна не тільки виробникам плитних матеріалів, а деревообробній та меблевій галузі в цілому. Щоб галузь могла планувати свою діяльність та розвиватися. Найважливіше зараз питання – це прозорий ринок продажу деревини, як в процедурі, так і в цінових параметрах. 

Крім того – впровадження додаткових стимулюючих законопроектів (індустріальні парки, спеціальні інвестиційні договори на підтримку вітчизняного виробника, чи виробників меблів або ж плитних матеріалів).

Share This: