fbpx

Історія успіху членів УАМ: ЕКСПОРТ

Побудова, підтримка та розширення дружніх, взаємовигідних відносин з партнерами орієнтованих на довгострокове співробітництво.

Компанія MERX, чия експортна діяльність широкомасштабно започатковувалася ще далекого тепер 2003 року, має всі підстави давати поради новачкам, які тільки відкривають перед собою експортні горизонти. У будь-якій справі завжди складніше її розпочинати, ніж продовжувати. Саме з огляду на це в розмові з керівником експортного відділу компанії «МERX»Mykhailo Kovaliuk , який на наше прохання пригадав її експортну історію, ми й говорили більш докладно про її початки.
– Ви цікавитеся, коли було легше здійснювати експорт української продукції – тоді, коли компанія тільки починала виходити на зарубіжні ринки, чи зараз? Однозначно не відповім, бо тоді нам було простіше входити в ринкове середовище, але мали більше клопотів регуляторного характеру та із митними оформленнями вантажів. Нині ситуація інша: митних перепон менше, але ринки стали більш товаронасиченими, через це на них загострилася конкурентна боротьба за покупця.
– Тоді, коли компанії починала експортне просування своєї продукції, які ринки були, скажемо так, найбільш дружніми до неї?
– Тодішній вихід на привабливий для всіх українських меблярів російський ринок для нашої продукції виявився ефективним, але не вельми комфортним. І зрозуміло чому: в Росії меблева галузь досить розвинута, виробників багато, отож наша продукція одразу ж потрапила в жорстке конкурентне середовище.
Досить ефективно ми продавали в Казахстані, країні, котра й досі не має високотехнологічної меблевої галузі. Країна географічно велика, тому свою дилерську мережу ми там формували за регіональним чи зональним принципом.
Добре працювалося й на ринку Середньої Азії – Кирзизстані, Узбекистані, Таджикистані. Наша торгова стратегія, яка була добре відпрацьована в Казахстані, була прекрасно адаптована до місцевих ринкових реалій. Дружніми, як ви сказали, виявилися до нашої продукції також ринки країн Балтії, Грузії, Молдови, Вірменії, Азербайджану та, як це не дивно, Білорусі, яка є визнаною меблярською країною. З 2006 року стартує продаж меблів на ринок США.
– Маєте якийсь секрет?
Він простий – побудова, підтримка та розширення дружніх, взаємовигідних відносин з партнерами орієнтованих на довгострокове співробітництво.
В результаті налагодження партнерських відносин:
– створено дилерські мережі по регіональному принципу, – добре налагоджено логістичний ланцюжок, оптимізована доставка і якісне сервісне обслуговування, що забезпечило високу лояльність клієнтів,
– забезпечено відповідність стандартам (ISO, ЕАС, УкрЦСМ, вимогам стандартів ЄС, США, Канади).
Компанія MERX приймає участь у виставках «Євроекспомеблі» (Москва, Росія), «Eurocucina»-двічі, «ISaloni» (Мілан, Італія), The Melbourne Home Show (Мельбурн, Австралія), Canadian Furniture Show (Торонто, Канада).
Проведено 14 Бізнес-форумів (Україна, Таїланд, Греція, Туреччина,, Іспанія, Італія, Мальта, Домінікана) з нашими партнерами.
Понад 300 компаній відвідали MERX в рамках B2B зустрічей.
– Зрозуміло, що з обʼєктивних причин довелося розпрощатися з великим російським ринком. А ще?
– І ринки країн Середньої Азії перестали бути досяжними для нас – також через Росію, яка в тому напрямку закрила транзит українських товарів через свою територію. Альтернативний маршрут Чорним і Каспійським морями виявився економічно не вигідним – дорогим. Крім того, такий маршрут значно збільшує транзитний час, що вже не вигідно нашим східним партнерам. І ще важливий фактор: не забарилися Росія та Китай зміцнити на тих ринках свої позиції.
– Коли компанія готувалася продавати меблі в інші країни, то спеціально для цього й оновлювала свій асортимент, модельний ряд чи пропонувала зовнішнім ринкам те, що й внутрішньому?
– Ні, моделей спеціально для експорту не створювали, бо асортимент нашої продукції й без того такий широкий, що дозволяє сформувати пропозицію для будь-якого ринку.
Головна філософія MERX – це «безперервний розвиток», який надає можливість постійно оновлювати та вдосконалювати технічну базу та виробничі ресурси.
Широка товарна номенклатура дозволяє зарубіжним партнерам задовольнити широкий попит покупців.
– Із минулого перейдемо до сьогодення. Якщо говорити про ваші нинішні прориви на ринки Австралії, США, Канади, то цей вибір зумовлений тим, що якраз у цих зарубіжних країнах традиційно проживає найбільше українців, які будуть лояльними до продукції земляків?
– Частково цей фактор справді брався до уваги. Але в основі такого рішення – все ж розуміння потенційності цих ринків, просування продукції на зовнішніх ринках, проведення ділових переговорів з подальшим укладенням контрактів. З 2006 року стартує продаж меблів на ринок США. Нестандартні проекти, креативні рішення і творчий підхід до роботи – щоденна робота салону MERX в Нью-Йорку. Компанія MERX стала першим українським виробником, представленим на найбільшій в Австралії меблевій виставці The Melbourne Home Show. На ринок Канади ми зайшли завдяки участі у Канадсько-українському проекті підтримки торгівлі та інвестицій (проект CUTIS). Результатом була участь у виставці Canadian Furniture Show та відкриття фірмового салону MERX у місті Vaughan, Канада. Дружні міждержавні стосунки країн сприяють пожвавленню торгівлі між ними.
– Пропонуючи закордону ту ж продукцію, що продає й українцям, компанія тим не менше для участі у виставці в австралійському Мельбурні створила нову інноваційну модель кухні – Naomi. Чому такий виняток?
– Винятку нема, бо кухня Naomi насправді не створювалася спеціально під виставку в Мельбурні. Просто так вдало вийшло, що виготовлення нового кухонного проекту за часом співпало з участю в The Melbourne Home Show.
Кухня Naomi втілила в собі і новітні технології меблевого виробництва, і дизайнерські рішення.
– Те, що метричні системи – наша й американська – різняться, не стало для вас складністю чи перепоною, адже так чи інакше треба вносити зміни в існуючі моделі меблевих виробів? У цьому випадку вже точно треба виробляти спеціальні меблі для заокеанського ринку.
– У нас досконалі технології, гнучке виробництво, тому не було складнощів адаптуватися під специфічні потреби американського ринку. Ми готові реалізовувати індивідуальні рішення для самих вибагливих клієнтів.
– Які естетичні й стилістичні меблеві смаки в австралійців та американців, на що мода на заокеанських ринках?
– Світ нині глобалізований, тому регіональні смаки, уподобання й особливості все більше нівелюються, підлаштовуючись під загальносвітові. Тренди в європейському меблярстві характерні та цілком прийнятні й для американського, канадського чи австралійського ринків.
Індивідуальний підхід до клієнтів і готові інтер’єрні рішення закріпили нас на позиціях лідера, якому вдалося змінити сприйняття якості та довести споживачеві, що справжні меблі повинні поєднувати комфорт, дизайн і надійність.
– Які нові ринки компанія «МERX» намітила для, так би мовити, підкорення?
– По-перше, будемо прагнути міцніше й ширше закріпитися на ринках США, Канади, Австралії та Євросоюзу. Перспективними для себе визначили ринки країн Близького Сходу, в яких бачимо великий потенціал. Готові відновити дружні відносини з партнерами СНД при відновленні сприятливих політико-економічних умов. Спасибі УАМ за запрошення до Україні ізраїльських дизайнерів та архітекторів, які зацікавилися українськими меблями. Після участі у перемовинах із ними сподіваємось на їхню результативність. Тісно співпрацюємо з ДУ «Офісом з просування експорту України» – консультативно-дорадчим органом при МЕРТ України, як “єдиним вікном” допомоги українським експортерам у виході на іноземні ринки.

Рубрика “Історії успіху” започатковано в рамках грантового проекту за підтримки Швейцарського бюро співробітництва в Україні, назва проекту: “Підвищення рівня співпраці та довіри при спільній участі у міжнародних та національних державних закупівлях ” – TENDER TOGETHER.

Share This:

Подождите ...

Подписаться

Получайте самые новые новости с портала к себе на почту: