fbpx

Lean-тур УАМ на Закарпаття – 2021

І ділом займалися, й для відпочинку час знайшли

Із завершенням літа завершився і черговий УАМівський lean-тур на Закарпаття. Черговий, бо він уже давно не перший і, судячи із схвальних відгуків учасників, не останній. Чому закарпатський маршрут став найбільш облюбований учасниками таких поїздок? Бо в цьому мальовничому краї максимально ефективно можна поєднати приємне з корисним: закарпатський регіон  традиційно деревообробний і меблярський, тут здавен високопрофесійно меблюють і багато експортують  – отже тут  багато тих ефективних господарників, у яких є чому повчитися, і тут, давно відомо, прекрасні місця для відпочинку і пізнавальних екскурсій. Дегустація місцевих сирів і вин, рафтинг, ловля форелі, термальні води – хіба не переконливий аргумент того, що учасникам цьогорічного туру не бракувало не тільки можливостей повчитися ефективному lean-господарюванню, а й щоб розслабитися, на якийсь час відволіктися  від справ і при бажанні сповнитися збадьоруючим адреналіном. 

Кожен наступний такий тур кращий, змістовніший від попереднього. Звісно, не обійшлося без новацій і цього разу – і організаційних, і програмних.

Новації туру.

  • Учасники туру гостювали не тільки у деревообробників і меблярів, а й у парнерів своїх корпоративних заходів – на підприємстві, де бутилюється «дика вода Закарпаття»  – «Крайна», на виноробні Сергія Стаховського. 
  • Вперше тур відбувався у супроводі професійного lean-консультанта Григорія Бакланова.
  • Вперше опробували організатори туру Design meet-up по-закарпатски, аби в неформальній, нетворкінговій обстановці поспілкуватися з дизайнерами регіону, дізнатися про їхні творчі напрацювання й задуми, а також про  можливості співпраці.

Ми поцікавилися враженнями й надбаннями від цього багатовекторного заходу і тих, хто приймав учасників lean-туру, і тих, хто гостював у них.

Роман Гаргай, компанія «Бліцарт Продукціон», що спеціалізується на виробництві гірських лиж:

– Основа нашого виробництва – деревообробка, у виробництво впроваджено цілий ряд lean-механізмів. Гості особливо прискіпливо розпитували про те, як працює такий із них, як pull-система (так званий принцип «витягування виробництва», який унеможливлює такий поширений вид виробничих втрат, як перевиробництво). Зацікавленість гостей посилила та обставина, що ми якраз на етапі вдосконалення цієї системи методом її цифровізації, вже отримали електронні дошки для цього. Інша тема, яка активно обговорювалася в процесі спілкування – боротьба із браком на виробництві.

Приймати таких обізнаних у lean-тематиці гостей відповідально й корисно: це мобілізує прагненням показати, що ми не зупиняємося на досягнутому, а постійно, як того й потребує lean, вдосконалюємося.

Ніна Кобзар, завод мінеральної води «Крайна»:

– Для нас приїзд делегації УАМ – добра можливість для підтримки й розвитку партнерських відносин, які у нас склалися. Оскільки наше виробництво абсолютно відмінне від меблевого, то гості, ясна річ, жваво цікавилися всім, що повʼязано з видобутком і бутилюванням мінеральної води. Тобто спілкування було переважно ознайомчо-пізнавальним. Що ж стосується lean-тематики, то тут ще не нам ділитися досвідом, а у гостей його переймати, але для цього було мало того часу, який вони провели у нас. Сподіваємося, що це не буде перший і останній приїзд до нас, що ми ще матимемо нагоду і час більш ґрунтовно поспілкуватися і на тему lean production. Тим більше, що я уже особисто займатимуся цією тематикою.

Іван Боднар, компанія «Майр Хольцварен», спеціалізується на виготовленні меблевих заготівок, кухонного приладдя та спортивного інвентарю з листяних порід дерев:

– Для нас приїзд делегації УАМ, в числі якої були, звісно, й меблярі, був бажаним, бо якраз виробники меблів і є головними нашими клієнтами. Ми гостинно прийняли учасників туру, докладно розповіли про підприємство, нашу продукцію. Не тільки розповіли, а й продемонстрували. Не тільки що стосується асортиментної лінійки, а і якості наших меблевих комплектуючих і заготівок, аби і в практичному сенсі зацікавити ними наших гостей. Зацікавилися. Обмінялися контактами, отже можна говорити про взаємовигідність нашого спілкування.

Мирослав Кошун, ТОВ «Вуд Палеттен Експрес Сервіс»:

– У нас справді є те, за чим їхали на Закарпаття учасники lean-туру. Передусім продемонстрували переваги відмови від традиційного менеджменту на користь більш технологічної його форми – візуального менеджменту. Це зокрема стосується й планування, й управляння ресурсами. Не бідні ми й на lean-впровадження, маючи діючими цілий набір його складових: «5С», метод  (діаграма)«спагетті», оптимізація запасів, управління потоком та якістю. У найближчих планах  більш широко розповсюдити в компанії отой самий візуальний менеджмент.  Взялися змінювати на більш досконалі  й механізми мотивації персоналу. І ще для нашої компанії важлива потреба – налагодити управління постачальниками шляхом залучення їх до наших стандартів управління виробництвом. Бо якщо наші постачальники відстають від нас у рівні організації своїх виробничих процесів, це нас гальмує, заважає вдосконалюватися далі.

Йосиф Павлик, меблева фабрику «Pavlyk»:

– Те, що такі lean-тури стали традиційними і саме до нас, на Закарпаття,  мені приємно не тільки як закарпатцю, а і як члену меблевої Асоціації, бо вони гуртують наше цехове товариство, налагоджують взаємовиручку і партнерство, обмін досвідом. Про те, що такі поїдки щорік набувають більшої популярності, свідчить всезростаюча кількість їхніх учасників.

Приємно і те, що жодного разу організатори таких поїздок не оминають нашу фабрику. Це свідчення того, що нам справді є що показати тим, хто цікавиться lean production. І навіть якщо хтось повторно до нас навідується, переконається, що ми в чомусь, та не такі, як були торік, бо справді не задовольняємося досягнутим.  Цього року, приміром, почав діяти механізм планування виробничих процесів, який дає зрозуміти, скільки  людино-ресурсів потрібно задіяти для виготовлення прогнозовано потрібної кількості продукції. Завершується модернізація цеху з виробництва столів. В результаті вже в листопаді він видаватиме продукції вдвічі більше, ніж раніше. Якщо учасники наступного lean-туру знову нас не обминуть, я зможу повною мірою продемонструвати цей наш здобуток.

У наступній публікації ми поділимося із вами відгуками учасників туру.

Share This: