fbpx

УАМ ділиться досвідом з колегами на конференції TeamWIN Дні вікна в Україні

Асоціація меблевиків у тренді успішності

У вересневій конференції «TeamWIN Дні вікна в Україні», організованій журналом ODVjournal, взяв участь і виступив одним із спікерів Бізнес-панелі член Правління Української Асоціації Меблевиків, засновник компанії «RD.Furniture», Леонід Співаков. 

Запрошення представника УАМ до участі в цій конференції  було цілком вмотивованим: Українська Асоціація  Меблевиків відома як одна з найуспішніших галузевих асоціацій, у котрої є чому повчитися – і завидній проактивності в різних напрямках відстоювання інтересів своїх членів, і умінню результативно співпрацювати з міжнародними партнерами, зокрема ґрантодавцями, і, врешті, динамічності  приростання новими членами. Редакція журналу ODVjournal попросила Леоніда Співакова більш докладно розповісти  про це.

– Леоніде, давайте з активного приростання  УАМ новими членами й почнемо.

Хто може отримати членство в УАМ

– Що стосується кількісного складу Української асоціації меблевиків, то він близький до трьохсотового. А якщо конкретно, то нині УАМ обʼєдннує спільними інтересами 264 компанії.  Динаміку кількісного приросту переконливо демонструє й нинішній рік, протягом трьох кварталів якого до нас приєдналися майже 60 компаній. Не тільки суто меблярських. Двері асоціації відчинені для всіх компаній, які мають або безпосереднє, як конкретно меблевиробники, або опосередковане чи дотичне відношення до меблярства, меблевої галузі загалом і які розуміють, що, образно кажучи, гуртом легше й батька бити. Іншими словами, членство в Асоціації розглядають і як засіб колективного розвитку галузі в цілому, і свого бізнесу зокрема. Тому вже давно нікого з  меблярів не дивує, що їхніми колегами по меблевій асоціації  є не тільки постачальники матеріалів та комплектуючих для їхніх виробничих потреб та дизайнери, без участі яких сучасне меблетворення неможливе, а й столяри, логісти, транспортники, правники, ритейлери тощо. Трапляються  серед членів УАМ й компанії, які одночасно мають членство і в інших галузевих асоціаціях.

 

Права та обов’ язки учасників УАМ

Чи всі члени УАМ мають в ній однакові права? Так. Однакові для всіх правила вступу в асоціацію (заява, дві рекомендації від діючих членів і зобовʼязання платити членські внески й дотримуватися корпоративної етики); всі можуть брати участь в корпоративних, освітніх та промозаходах та програмах асоціації; обиратися в її керівні органи; кооперуватися для виконання спільних взаємовигідних проєктів, брати участь у кластерних обʼєднаннях. До речі, нині серед пріоритетів УАМ – активне сприяння у створенні перших двох крупних українських меблевих кластерів – у Рівненській та Київській областях.

Різним для них  – втім цілком умотивованим і підтримуваним УАМівською спільнотою – є розмір членського внеску. У компаній, дотичних до меблевиробництва,  він дещо більшій, ніж у безпосередньо меблярських. А деякі (дизайнерські, архітектурні студії, галузеві видання) і зовсім звільнені від сплати членських внесків, – інформує пан Леонід.

– Нам відомо, що Українська Асоціація Меблевиків дієво сприяє експортно орієнтованим компаніям. Чим конкретно допомагаєте?

УАМ сприяє продажам меблів на внутрішньому та зовнішньому ринках

– Це так. Для цього в структурі асоціації була створена  Платформа сприяння експорту. Тісно контактуємо з відповідними державними інституціями з метою заручитися їхнім дієвим сприянням. 

Значну увагу УАМ приділяє освітній підготовці майбутніх експортерів  і розвитку тих, хто вже продає за кордон, використовуючи для цього семінари, майстер-класи із залученням авторитетних спікерів. Має такі цільові програми й наша Школа управляння меблевим бізнесом. Популярними та ефективними є й нетворкінгові заходи, на яких досвідчені колеги-експортери діляться досвідом із новачками, знаходять партнерів для спільного вирішення експортних проблем, для реалізації спільних проєктів, розповідають, як обійти усі ті «підводні рифи», які можуть підстерігати недосвідчених експортерів.  Такі заходи чотирьохетапної послідовності:

  • вчимо ефективному господарюванню на засадах кайдзен-філософії бережливості, аби виробляли продукцію з мінімальними втратами;
  • націлюємо  на створення меблевих шедеврів (саме так, бо без унікального продукту світові ринки не підкорити) і з цією метою задіюємо програми кооперування предметних вітчизняних дизайнерів і меблевиків;
  • вчимо бути успішними на внутрішньому ринку, що буде передумовою успішності й на зовнішніх ринках;
  • і, звісно, тому, що потрібно знати експортеру: про найбільш перспективні для них зовнішні ринки, про їхні особливості та вимоги.

FUBE – власна виставка УАМ 

А про один із найбільш  ефективних інструментів просування українських меблів на зарубіжні ринки – міжнародну виставку «Furniture of Ukraine Business Expo» скажу окремо. Це перша вітчизняна В2В-виставка, ініціатором створення якої, її засновником, безпосереднім організатором і натхненником стала Українська Асоціація Меблевиків. Преʼєра цього форуму успішно й досить результативно для її учасників відбулася влітку. Із залученням до участі в ній з одного боку українських меблевиробників, а з іншого боку меблевих ритейлерів, більшою мірою зарубіжних для укладання взаємовигідних торгових контрактів. Вже той факт, що на виставку прибули зарубіжні гості із 59 країн світу, представники 37 ритейлерських мереж, свідчить про її успішність.  Якщо зважити, що цьогоріч експорт українських меблів зріс на рекордних 62 відсотка, то є впевненість, що  не в останню чергу завдяки цій виставці. Українськими учасниками виставки уклали контрактів на мільйони доларів із зарубіжними клієнтами, які знайшли для них організатори цього форуму.

 

Важливо відзначити, що із закінченням роботи виставки, пошук нових клієнтів для меблевиробних членів асоціації не закінчився. Дирекція виставки продовжує, як і в період підготовки до виставки, шукати нових перспективних баєрів, організовувати приїзди на їхні виробництва зарубіжних торгових представників, котрі зацікавляться їхньою продукцією, допомагати в перемовних процесах.  Такі ділові вояжі називаємо road-show: формується група із зарубіжних баєрів, які цікавляться певними видами меблів, знаходяться українські виробники таких меблів, які зацікавлені в контактах із зарубіжними ритейлерами, організовується їхній приїзд в Україну й супровід на маршруті, складеним так, аби за один заїзд  зарубіжні гості змогли побувати на низці  меблевих компаній, продукція яких їх зацікавила. А УАМ запрошує в Україну зарубіжних дизайнерів, аби налагодити їхню співпрацю з українськими меблярами.    

Ще одна можливість розширити експортні перспективи  для українських меблів – участь представників УАМ в урядових торгових місіях, зокрема результативними для меблярів були такі поїздки до Ізраїлю та Великої Британії, – розповідає пан Леонід.

– Як ваша асоціація співпрацює з міжнародними організаціями-донорами для отримування ґрантів для своїх членів? На що кошти отримали цьогоріч?

Співпраця УАМ з міжнародними організаціями-донорами

Передусім скажу, що сама меблева асоціація  є грантоотримувачем. Кілька років тому Програма розвитку ПРООН в Україні виокремила УАМ серед галузевих асоціацій,  як одну із найбільш дієвих і результативних у своїй діяльності, й почала сприяти нашому подальшому розвитку.

Слід відзначити, що значною мірою завдяки нашим партнерам-донорам УАМ змогла успішно реалізувати такий масштабний проєкт, як вже згадувана баєрська виставка «FUBЕ-2021». У даному випадку посприяла нам Програма технічної допомоги американського уряду USAID «Конкурентоспроможна економіка України». Саме вона профінансувала витрати на трансфер сотень запрошених на нашу виставку зарубіжних баєрів, їхнє проживання, харчування та ознайомчі екскурсії Києвом, адже організатори виставки гарантували зарубіжним гостям, що все це буде для них безплатним. Оце і був найбільш значимий ґрантовий проєкт цього року, про який ви запитували.

Тісно й плідно співпрацює наша  асоціація і з  урядовою установою «Офісом  із розвитку  підприємництва та експорту». Хоча він і не ґрантодавець, але  дієво допомагає нам і нашим членам у зовнішньоекономічній діяльності.

Якщо говорити про ґрантові транші, котрі отримали для свого розвитку окремі компанії, то це переважно знову ж таки американські кошти за Програмою USAID, а також  від донорських програм Європейського банку реконструкції і розвитку, – резюмує пан Леонід.

Share This: