fbpx

УАМ в обличчях: Інтерв’ю зі Світланою Шабаліною, співвласницею компанії “Дорос”.

Столична компанія Дорос у галузі не новачок, а в Українській Асоціації Меблевиків не так давно. Як розповіла її співвласниця Світлана Шабаліна, дещо з того, чим УАМ помічна для своїх членів, у компанії інтуїтивно робилося давно – самотужки вчилися працювати бережливо, вдосконалювали взаємини з партнерами й клієнтами, надійно прокладали канали збуту продукції, прагнули зменшення її собівартості.  А коли стало відомо, що в Асоціації допомога у запровадженні на меблевих виробництвах методик ощадливого господарювання, принципів невпинного вдосконалення “кайдзен”, leаn та інших поставлена на широку ногу і в теоретичному, і в практичному сенсі (шляхом переймання досвіду кращих у цій справі), то стало очевидним: з Асоціацією компанії дорогою. Тим більше, що УАМ ефективно сприяє й експортному просуванню меблів вітчизняного виробництва, а ця тема для компанії, яка виношує плани експортного прориву, вельми актуальна.

“Меблевий стандарт” – реєстраційна назва компанії, а на ринку вона більше відома меблевою торговою маркою “Дорос”. Таку назву має і її меблева фабрика.

У кінці 90-х наша компанія, – повертається до витоків пані Світлана, – займалася дистрибуцією різних товарів у В2В-сегменті ринку, й регулярно шукала нові продукти для розширення асортименту. Таким чином у сферу наших інтересів потрапила меблі для офісів від українських виробників. Але партнери постійно підводили нас: не дотримувалися обумовлених термінів поставок, грішили розпливчастою ціновою політикою. Мало це й певний об’єктивний характер, бо вітчизняна меблева галузь тільки зароджувалася. Більша частина житлових меблів була представлена ​​імпортом. Тоді й виникла ідея започаткувати власне меблярство, аби не залежати від постачальників.

Закупили мінімально необхідний комплект обладнання, провели переговори з постачальниками матеріалів, комплектуючих і почали освоювати новий вид діяльності. На початковому етапі робили меблі виключно під замовлення, що зазвичай практикує більшість початківців. Найскладнішим  виявився пошук клієнтів для забезпечення безперервної роботи виробництва. Часто траплялися провальні щодо кількості замовлень періоди, а часом  їх надходимо надміру, що теж недобре, бо  збільшувалися терміни їхнього виконання, а це, ясна річ, не задовольняло клієнтів. Тоді й постали перед необхідністю виробництва стандартних меблів і продажів із складу. Рішення виявилося правильним: обсяги випуску серійної продукції постійно зростають. Той факт, що фабрика щомісячно видає майже півтори тисячі одиниць продукції – тому переконливе підтвердження”.

– І побутових, і офісних меблів?

“Напрямок офісного меблевиробництва ми припинили активно розвивати. В країні періодично виникають економічні кризи, що так само періодично знижує попит на офісні меблі, бо підприємцям, які опиняються в скрутному становищі, не до придбання нових офісних меблів, навіть якщо вони зручніші, укомплектовані на рівні сучасних вимог організації офісного простору. Зосередилися на великогабаритних корпусних виробах, і зараз шафи-купе “Дорос” добре відомі українському ринку.

Складових успішності меблевих компаній багато, і в кожної конкретної є свої пріоритети, хоча в основі своїй вони схожі чи й однакові. Для нашої пріоритетною є побудова міцних відносин із партнерами – постачальниками і покупцями – на основі чесності і довіри. А основними нашими торговими партнерами є гуртові покупці наших меблів – меблеві рітейлери.

Ви запитуєте про віхові або, як кажуть, доленосні етапи в історії компанії. Були такі. Першим значимим етапом стало придбання виробничих потужностей і налагодження власного меблевиробництва. Іншою важливою для компанії віхою розвитку став перехід 2005 року на випуск серійної продукції й започаткування торгової марки “Дорос”. 

Ми не прагнемо змагальності з аналогічними виробниками, з колегами по Асоціації, а більше націлені на спілкування з ними з метою переймання кращого досвіду, а УАМ якраз і сприяє цьому. І не тільки в межах галузі, а й ринку в цілому. Наше постійне й наполегливе прагнення вчитися кращому, що є в меблярстві, і за рахунок цього розвиватися, і є тим, чим ми відмінні від багатьох. Значною мірою це забезпечує й технологічну гнучкість фабричного виробництва. Приміром, коли в моду ввійшло декорування меблів методом фотодруку – того почав вимагати ринок, на те запали клієнти, – фабрика оперативно освоїла цю технологію. Інша потреба змусила організовувати сучасну малярську дільницю. І ці приклади непоодинокі. Ми регулярно відвідуємо виставки й зарубіжні торгові мережі, виробників обладнання та комплектуючих – все з тією ж метою: перейняти краще, повчитися на досягненнях інших” – розповідає пані Світлана.

– Якою є найбільш амбітна мета компанії?

Нині важливим для нас є досягнення впізнаваності бренду, зокрема й на зарубіжних ринках. Не секрет, що дизайнерська складова цього завдання є однією з основних. Досі ми успішно обходимося власними дизайнерськими можливостями, але відкриті й до цікавих пропозицій як вітчизняних іменитих та креативних, так і, можливо, зарубіжних дизайнерів. Така відкритість логічна й цілком виправдана, тим більше коли компанія націлена й на зарубіжні ринки”- продовжує спікерка.

– Є щось, чому б у вас могли повчитися й інші?

Перше, що приходить на думку – наше улюблене дітище – власний меблевий конструктор, який дозволяє створювати для кінцевих покупців індивідуальні меблі з готових компонентів. Коли він у нас з’явився, то був новинкою в галузі, тому й сприяв значною мірою популяризації нашої продукції, торгової марки «Дорос». Скажу більше: завдяки можливостям послуговуватися таким конструктором до нас і потягнулися меблеві рітейлери. Можна сказати, що передусім для них меблевий конструктор і був нами створений.  Для наших гуртових покупців, яким завдяки можливостям конструктора стало легше знаходити кінцевих покупців, нарощувати продажі. Бо й справді за допомогою такого конструктора меблеві центри, салони й магазини, що є нашими торговими партнерами, мають можливість для  своїх клієнтів за ціною й на базі наших серійних меблів створювати  індивідуалізовані варіанти. Це подобається кінцевим клієнтам, приваблює їх, а відтак є привабливим і для рітейлерів” – ділиться досвідом Світлана.

– Хотіли б, аби діти продовжили вашу справу й стали також меблярами? 

“У меблевій сфері в світі багато компаній мають багаторічну історію, бо переходять від засновників до їхніх дітей онуків і так далі. Напевно, це визначається специфікою нашої справи, і нам треба переймати цей досвід”- завершує свою думку пані Світлана. 

Share This:

Подождите ...

Подписаться

Получайте самые новые новости с портала к себе на почту: