fbpx

Історія успіху членів УАМ: ЕКСПОРТ

Спільні меблеві розробки допоможуть освоювати зарубіжні ринки

Пишучи вже не про одну експортну історію меблевих компаній-членів УАМ, ми щоразу знаходимо у них щось суто індивідуальне: загалом ніби й типове, а в нюансах все ж унікальне: і у виборі експортних напрямків, і у прийомах освоєння зовнішніх ринків, і в методах пошуку перспективних клієнтів та надійних партнерів.
Компанія Vmvholding із Львівщини теж має такий «прийомчик», яким вигідно скористалася, націлюючись на ринок недалекої, мебленасиченої й вельми конкурентної Польщі. Про це й не тільки ми почули від комерційного директора Сергій Вербицький.
Біографія фабрики ділиться на два періоди. Сергій Вербицький краще знає не початковий, а нинішній етап розвитку компанії, тому й експортну історію вкладає в його п’ятирічні рамки.
Починали писати новітню експортну історію в компанії, можна сказати, з чистого аркуша, орієнтуючи її початок на той меблевий асортимент, яким були багаті: корпусні меблі для вітальні, дитяча група, меблеві системи. Що стосується цінових параметрів, то це – категорія «мас-маркет».
Окремо треба сказати про меблеві системи, у проектуванні й виробництві яких компанія почувається особливо впевнено й конкурентоспроможно. Загалом, це – категорія модульних конструкцій. Змінюючи розташування їхніх модулів, можна змінювати, скажемо так, весь меблевий ансамбль, пристосовуючи його до приміщень різного призначення та їхніх інтер’єрів. Такі меблеві вироби універсальні. Приміром, меблевий набір Lavenda можна порекомендувати як для облаштування інтер’єру у вітальні, так і в їдальні, спальній кімнаті чи навіть у коридорі.
Вдавалося обходитися без посередників, а через прямі контакти знаходити клієнтів. Знайшлися вони на теренах колишнього Союзу – в Казахстані, Прибалтиці. А там і болгари відгукнулися. Значною мірою експортний старт виявився вдалим завдяки вдалому дизайну пропонованих меблів: що називається, втрапили в самісінький ринковий тренд, «застрибнули» аж на пік тодішньої меблевої моди.
А щодо анонсованого «прийомчика», який вивів на польський ринок, то суть його в тому, що спільно з польським клієнтом, який уже став фактично надійним партнером, розробили кілька моделей меблів, які прийшлися «до смаку» сусідньому ринку, і поки що це – найвдаліший експортний проект. Значною мірою завдяки йому компанія останні три роки майже вдвічі щорічно нарощує продажі своїх меблів, а відтак і їхнє виробництво. Темпи, яким можуть по-доброму позаздрити чимало колег-меблевиків. Як і тому, що ці підприємливі «західняки» вивели свою компанію в розряд не просто експортно орієнтованих, а переважно експортних українських товаровиробників. Підтвердженням тому є таке промовисте співвідношення: 80 відсотків продукції продається за кордон, 20 – на внутрішньому ринку. Втім, пан Сергій з обережністю поставився до нашої похвали: мовляв, часи нині непрості для вітчизняної меблевої справи, втримувати досягнуте все важче.
У компанії принциповою є позиція, що стосується, так би мовити, рівноправності зарубіжних ринків і внутрішнього. В обох напрямках постачаються однакові вироби, які на обох ринках однаково успішні, що знову ж таки свідчить: виробник точно знаходить точки дотику смаків та уподобань покупців різних ринків, і такі точки стають базовими для створення його меблів.
Звичайно, безсумнівною удачею для кожного меблевиробника з експортними амбіціями, є факт присутності його виробів на ринках Старої Європи. Одна з недавніх сторінок у новітній експортній історії «ВМВ ХОЛДИНГ», якими по праву можна гордитися, є вихід компанії на ринки Австрії, Німеччини та Нідерландів. Ще є над чим попрацювати, аби ввійти туди повноправно, клопоти – зокрема дозвільні, сертифікаційні, логістичні, упакувальні – непрості й тривалі в часі, але перші кроки вже зроблені, і це – теж вагомий експортний здобуток. Особливо прискіпливі західні європейці до дитячих модульних систем – випробовують їх, як мовиться, уздовж і поперек. І на міцність, і на безпечність.
– Ну, а те, що ви тим же німцям пропонуєте, грубо кажучи, меблевий «ширвжиток», їх влаштовує?
– Ви знаєте, цілком влаштовує, що часом нас самим дивує. Інколи є запити на такі речі, якими й український покупець уже нехтує. Справді, на кожен товар знайдеться покупець. А буває й навпаки. Скажімо, комод добротний, але попитом в Європі не користується. Тому, що звичної для нас ширини – 80 -100 сантиметрів, а для європейців звичні великі комоди, ледь не двометрові, бо житло їхнє не таке малогабаритне, як в більшості наших сімей. Доводиться нам пристосовуватися. Таке пристосування аж ніяк не суперечить тій рівноправності ринків, про яку я казав. Малося на увазі, що меблі для європейських клієнтів і українських споживачів ми виробляємо з одних і тих же матеріалів, і вони однакової якості, а габарити й форми можуть різнитися.
– Ті українські виробники, котрі мали Казахстан за ринок перспективний, втратили його через російські транзитні заборони. Вашу компанію також не обминула ця прикрість?
– Не обминула. І ми Казахстан втратили. І не тільки через Росію. Все-таки дуже дорого обходиться доставка товарів туди. І ще є гальмівна причина: умови Митного союзу, в якому й Казахстан, скажемо правду, не є дружнім до українських товарів. Митні тарифи все зростають, і все разом робить наші меблі там неконкурентними.
– Склалося враження від спілкування на цю ж, експортну, тематику з вашими колегами по Асоціації, що найбажаніші для них нині далекі заокеанські ринки, хоча транспортування українських товарів туди – також задоволення дороге, дозвільні процедури також непрості й тривалі…
– Наша компанія не виняток. Ми теж, так би мовити, дивимося в бік Америки й Канади. А що? Куди всі, туди й ми. Ми що, гірші?! Про щось конкретніше говорити ще рано.
– Ну то успіхів вам у нових задумах.

Рубрика “Історії успіху” започатковано в рамках грантового проекту за підтримки Швейцарського бюро співробітництва в Україні, назва проекту: “Підвищення рівня співпраці та довіри при спільній участі у міжнародних та національних державних закупівлях ” – TENDER TOGETHER.

Share This:

Подождите ...

Подписаться

Получайте самые новые новости с портала к себе на почту: