fbpx

«МебельОК» – і меблевий ритейлер, і меблевиробник. Інтерв’ю з співвласником компанії Святославом Амеліним

Історії успіху УАМ 🎉

 

Жодного із дев’яти років  свого існування компанія «МебельОК» не закінчувала, що називається «в мінусі», щоразу роблячи крок у своєму розвитку й утвердженні на вітчизняному меблевому ринку. І навіть у нинішній карантинно-кризовий час почувається досить упевнено. Вже одного цього достатньо, аби компанія вважалася успішною, але ми все ж попросили її співвласника Святослава Амеліна більш докладно розповісти історію її успішності.

На сьогодні компанія «МебельОк» – справді одна з лідерів у сегменті «e-commerce», тобто онлайн-продажів меблів, котра має ще й мережу роздрібних магазинів у кількох містах (загальна їхня виставкова площа в межах чотирьох тисяч квадратних метрів). В її асортименті понад 50 тисяч товарів. Це – меблі різного призначення й різних цінових сегментів – від «економ» до «середній плюс». Одночасно «МелельОК» є й безпосереднім меблярем, тобто не тільки продає меблі інших виробників, а й виробляє власні під замовлення, маючи для цього відповідні виробничі потужності. Ясна річ, не можна бути успішним продавцем, не маючи власної, добре налагодженої логістичної служби. В компанії вона забезпечує як якісну сервісну адресну доставку проданих меблів, так і доставку меблів від компаній-постачальниць, зокрема й для вчасного та достатнього поповнення складських запасів. Отже, «МелельОК» – компанія торгово-виробничо-сервісна, і така різноплановість, можна сказати, універсальність теж значною мірою є запорукою її успішності.

«МелельОК» продає меблі головним чином вітчизняних виробників (постачальниками для цього ритейлера є понад двісті меблевих компаній). Імпортних  меблів – незначна частка, бо кращі вітчизняні, як показала практика, для більшості українців за якістю цілком прийнятні, а за ціною – тим більше.

«МелельОК» є  мультиканальним ритейлером за своєю бізнес-моделлю. Ціни однакові – що в онлайн-, що в офлайн-магазинах. І ще таким чином пропонується потенційним клієнтам вибір: здійснити покупку без відвідування магазину на підставі електронного каталогу (що набуває все більшої популярності) або традиційно.

Як досвідчений і успішний онлайн-ритейлер «МелельОк» великого значення надає й значної уваги приділяє контенту, який пропонується клієнтам на сайті. Тут і докладні описові характеристики товару, і якісна його фотовізуалізація. З минулого року почалося розміщення на сайті професійно відзнятих відеопрезентацій товарів. Особливо затребуваність у відеоматеріалах проявилася в період коронавірусного карантину, коли віддалені покупки домінували, і у покупців була нагальна потреба отримати вичерпну наочну інформацію не тільки про меблевий предмет загалом, а й про його окремі деталі – зокрема опорядження: оббивальні тканини, їхні фактури, текстури меблевих поверхонь, колірні відтінки. Відеоспосіб передачі таких нюансів у поєднанні з текстовим описом більш досконалий, чим фото. Відтепер такі відеопредставлення ввійдуть у повсякденну практику онлайн-продажів.

– «МелельОК», як досвідчений і авторитетний на ринку онлайн-ритейлер, мабуть, впевненіше почувався в умовах карантину, ніж «офлайн-колеги», яким довелося, як і вашим роздрібним магазинам, повністю припинити торгівлю або пробувати з нуля налагоджувати віддалені продажі?

– Насправді карантинні обмеження виявилися болючими й для інтернет-торгівлі меблями. Причому болючішими, ніж для інтернет-магазинів, що торгують іншими товарами й продуктами. Передусім тому, що обмежилися поставки меблів від компаній-постачальниць, частина яких або зовсім припинила, або суттєво скоротила свою виробничу активність. Зокрема й через відсутність офлайн-торгівлі, яка все ще залишається основним засобом збуту готових меблів. І траплялося, що навіть фізично складно було забрати у них і те, що вже вироблене. Коли нема, що продавати, то однаково нема, що для стаціонарних торгових точок, що для інтернет-магазинів. Було, що служба доставки не могла часом на докарантинному рівні обслужити клієнтів в умовах, коли через закриття стаціонарних магазинів почали зростати обсяги інтернет-продажів. Значною мірою через те, що справа доставки ускладнювалася необхідністю щоденного забезпечення наших логістів свіжим захисним екіпіруванням на оснащенням. Вони прибували до клієнтів не тільки екіпірованими не гірш медпрацівників, аби ті не боялися їхнього приїзду й тимчасового перебування в їхніх домівках, а й перед виїздом перевіреними на самопочуття  безпосередньо в компанії. Значною мірою завдяки тому, що нам оперативно й гнучко все ж вдалося виконувати карантинні вимоги, торгівля тривала, клієнти загалом належним чином обслуговувалися, і компанія пройшла найскладніший період карантинних обмежень практично без кадрових втрат і без непоправного економічного провалу. 

Сприяло цьому й те, що багато наших партнерів-меблярів, орендодавців у складних карантинних умовах не втратили своїх партнерських якостей та цінностей. Йшли на поступки, компроміси, виявляли лояльність у пошуках бізнесової взаємовигідності, а то й взаємовиживання. Практично з кожним партнером в індивідуальному порядку вдалося таким чином домовитися тому – скажу без перебільшення, – що у компанії «МебельОк» хороша репутація, добре ім’я.

      – Постійне розширення асортименту пропонованих потенційним покупцям меблів – головна умова торгівлі меблями?

– Я б не сказав. «МебельОк» уже не перший рік не робить ставку тільки на розширення асортименту, зосередившись на «відточенні» його якості. Впродовж трьох років ми відмовлялися від продукції меблярів, яка не дотягувала до планки якості, яку ми для себе й наших партнерів виставили. 

Ціноутворення – процес, який ми не тільки постійно контролюємо, а регулярно працюємо над тим, аби на шляху від виробника до покупця знаходити можливості для скорочення витрат, що дає змогу пропонувати клієнтам більш конкурентні ціни.

Третя наша очевидна перевага – присутність у регіонах. Поки що в трьох – столичному, харківському й дніпровському. Плануємо мати свої представництва ще в Одесі та Львові. Це важливо ще й ось чому. У практиці більшості інтернет-магазинів вимагати передоплату за обраний клієнтом товар, що його напружує й підриває довіру до таких торговців, яка ще більше підупала через кілька зафіксованих випадків шахрайських оборудок, тож з огляду на це наявність в інтернет-торговця регіональних представництв,  де можна фізично законтактувати й поспілкуватися з його працівниками,  посилює довіру до нього.

 

Створюємо краще меблеве середовище в Україні!💛💙

Share This: