fbpx

До кризи треба бути готовим завжди! Інтерв’ю з Максимом Рогожиним, співвласником компанії AGT Plus

Найвпевненіше себе почувають в кризових умовах компанії, котрі ввійшли в карантинні обмеження з так званим резервним фондом, який акумулювали в кращі часи, як мовиться, про всяк випадок. І такий випадок скрути, непередбачуваних обставин, на жаль, не забарився. Серед таких завбачливих компаній і «AGT plus», співвласник якої Максим Рогожин про це нам і розповів.

Точно ніхто з колег-меблярів не похвалиться, що в умовах карантинної кризи його компанія йде в гору: збільшила виробництво, продажі, прибутки. Так і наша. Втім, хоча виробничі обсяги, кількість замовлень зменшилися, компанія працювала, працює й почувається досить упевнено завдяки тому, що була заздалегідь підготовлена до різного роду можливих форс-мажорних обставин та інших неприємних несподіванок, які періодично трапляються.

– Спрацювало підприємницьке чуття керівництва, управлінська далекоглядність?

Спрацювала елементарна логіка, я б сказав так. Розуміння того, що до можливої кризи бізнесу треба бути готовим завжди. Спрацювали ті зусилля, які ми спрямовували, особливо останніх два роки, на запровадження в компанії кайдзен-, lean-процесів, інших методів та прийомів ощадливого виробництва, на управлінське вдосконалення та вивірене до дрібниць фінансове планування. Філософія ощадливого, ефективного, постійно вдосконалюваного виробництва, яка прижилася й панує в компанії,  дозволяє оперативно аналізувати стан справ та адекватно реагувати на зміни. Вдвічі скорочені завдяки цьому витрати і дали компанії можливість створити резервний фонд, який і підтримує у кризовий період. Дає змогу й виконувати на звично високому рівні замовлення клієнтів, і фінансово підтримувати працівників, і напрацьовувати моделі післякризового розвитку. Акумульовані кошти знадобляться також у випадку, якщо після  карантинної кризи зросте попит на наші продукти (меблеві фасади, двері, підлоги й стінові панелі), – компанія зможе його задовольнити.

      – Ті підприємці, які не «ахають-охають» у цей важкий для бізнесу період, проклинаючи вірус, яких він, навпаки, мобілізував, вони знаходять нові можливості для ривка в післякризовий час, які підказала криза. Або ж вони використовують карантинні «канікули», аби реалізувати давно намічене, до чого раніше руки не доходили. А як ви скористалися карантинним уповільненням у виробничій діяльності компанії?

        – Карантин деякі можливості відібрав, а деякі – все ж надав. Так от, ті, що надав, ми вирішили використати для зміцнення наших ділових і часто дружніх взаємин із нашими клієнтами й партнерами, для вибудовування більш ефективних комунікацій з ними. І не для того, аби мати від того односторонній зиск шляхом збільшення продажів, нарощування замовлень, а радше, аби хоча б морально, знаннями й досвідом підтримати тих, хто почувається менш впевнено в кризовій скруті, ніж ми. «Дійте, як ми, – закликаємо колег і клієнтів, – не опускайте руки перед труднощами, генеруйте ідеї, беріть на себе більше відповідальності, а не очікуйте, що хтось щось зробить за вас». Приміром, у нас в компанії вже всі так і працюють: за принципом «Я – особистість!». Тобто кожен працівник бере на себе відповідальність за все в межах своєї компетенції, сам приймає рішення, знаходить можливості, резерви, рішення, а не чекає вказівок. Одним словом, не почувається гвинтиком.

      Якщо раніше головним каналом контактування з клієнтами було телефонне спілкування, то зараз починаємо розсилати відеоматеріали, практикуємо проведення онлайн-семінарів.

     – Максиме, мабуть, ті «ЛІНиві сніданки», які ви з колегами-однодумцями придумали й проводите регулярно в інтернет-мережі, і є тим вашим карантинним (чи, може, антикарантинним?) креативом, який покликаний допомогти  членам УАМ, загалом меблярському загалу перемогти з найменшими втратами ті незгоди й випробування, які спричинив коронавірус? Адже «ЛІНиві сніданки» – це по суті карантинний онлайн-варіант «Кайдзен-клубу», яким ви особисто в Асоціації меблевиків опікуєтесь.

        – Ідея «ЛІНивих сніданків», здається, виникла в Олі Яловенко (компанія «Твій Стиль плюс»). Ми з Світланою Гайдайчук (компанія «Вавілон»), яка з першої ж іскри загоряється всім новим, підтримали прекрасну ідею й справді регулярно її реалізовуємо за допомогою інтернету. Із назви цього заходу ясно, що в основі його ідеї справді все той же lean, який домінує в тематиці діяльності «Кайдзен-клубу». Lean не стільки в теорії, як із власного досвіду тих,   хто досяг в цій справі вагомих результатів. Цей соціальний проект ми з колегами реалізовуємо, ясна річ, на добровільних, ініціативних громадських засадах. Спільно вибудовуємо тематику випусків, знаходимо авторитетних спікерів, часто із числа наших успішних, авторитетних колег по Асоціації. З приємністю констатую, що навіть попри не кращий настрій у людей через проблеми, що з’явились сьогодні у кожній компанії, практично не трапляється відмов, проявів байдужості у тих, до кого звертаємось. І загалом, вкотре переконуюся, що труднощі гуртують меблярів, постачальників, фінансистів, суміжників, вчать швидко взаємовигідно домовлятися, знаходити компроміси, перейматися довірою до партнерів. І разом із тим кризи дуже швидко знімають маски з хитрунів, крутіїв, лицемірів, недобросовісних конкурентів.  

       Відрадно й те, що ми мовимо не в пустоту, що наші щоденні випуски «ЛІНивих сніданків»  – це справді те, що цікаво й корисно меблярам. Кожного разу збираємо солідну онлайн-аудиторію (до ста двадцяти чоловік), а післятрансляційні перегляди сягають  трьохтисячного показника. 

      – Вихід із кризи, який, схоже, наближається, вимагатиме більш ефективного й різнопланового маркетингу?

      – Ми й це розуміємо й цілеспрямовано докладаємо зусиль, аби запустити в дію ефективні маркетингові й рекламні прийоми, використати їхні  можливості й потенціал. Активніше, більш промовисто й переконливіше хочемо бути присутніми в соціальних мережах. На часі  створення франшизи та власної торгової марки.

Створюємо разом краще меблеве середовище в Україні!

 

Share This: