fbpx

В гостях у «Модерн-Експо»: приємно й корисно

Відвідування членами Української Асоціації Меблевиків компаній (значною мірою регіональних), у яких є чому повчитися в організації виробництва і яким є що показати колегам, зазвичай виходить за гостювально-екскурсійні рамки й набуває масштабу гарно спланованого й неформально проведеного ділового заходу, на якому обговорюються теми, актуальні для діяльності всієї Асоціації. Саме тому в таких поїздках і відвідинах незмінно беруть участь і представники інших компаній, яким цікаво й корисно побувати у колег, які кращі в своїй справі. Власне, з цією метою й організовує Асоціація подібні заходи. Одна з таких меблевих екскурсій нещодавно відбулася на території луцької компанії Modern-Expo Group. Про цю подію й буде наша розповідь.
Спочатку, як і годиться, гостинні господарі представилися: розповіли гостям про себе з подальшим наочним підтвердженням того, про що говорили: мовляв, чим багаті, тим і раді, й не приховуємо того. А таки багаті, переконалися гості. Навіть із розповіді керівника компанії Petro Pylypiuk.
Презентацію своєї компанії він почав із того, що «Модерн-Експо» – компанія міжнародна, один із крупних європейських виробників торгового обладнання, в якій на трьох її заводах трудиться близько трьох з половиною тисяч працівників. Уже сам цей статут передбачає відкритість, яка є в переліку цінностей компанії й про що свідчить і презентований захід. Місія компанії: не просто виробляти меблі та інше обладнання для потреб ритейла, а тим самим змінити його у відповідності до потреб сучасності за незмінності базового призначення її продукції: допомагати продавцям краще продавати, а покупцям, відповідно, зручніше купувати. Цінності компанії (чесність, відповідальність, оптимізм, відкритість, взаємна повага, довіра) не є якимись особливими, вони в принципі такі ж, які декларуються більшістю колег-меблевиків, але в «Модерн-Експо» вони ніколи не були декларативними, а справді основоположними у всіх діяннях компанії. Чесність відповідальність, взаємна повага й довіра в основі взаємин не тільки з партнерами, а й з працівниками компанії.
Компанія сьогодні виготовляє практично все обладнання меблевого характеру, а також комплекти із сучасною вбудовуваною технікою, що потрібні для ритейла, тримаючи високу планку якості, і в цьому є її перевага. Значною мірою через це її продукція ніколи не була в категорії дешевої попри те, що ринок В2В, в якою вона працює, є вельми складним і конкурентним. Конкурентоздатність продукції і в тому, що компанія із самого початку свого існування відмовилася йти так званим китайським шляхом, копіюючи моделі авторитетних виробників і здешевлюючи їх у своєму виконанні. Вона пропонує інноваційні продукти виключно власного дизайну й конструкції. Це і є підставою для амбітного наміру комплексно обслуговувати виключно топові компанії у світі ритейлу. Зокрема непродуктового ритейлу, обладнання для якого стало для компанії відносно новим товарним напрямком. Так само, як і напрямок так званого брендового обладнання та обладнання для категорії закладів НoReCa.
Майбутнє за інноваційним дизайном і загалом інноваційними меблевиробними рішення, й компанія, добре це усвідомлюючи, значно інвестує в інноваційні розробки, частина з яких уже й реалізована у зразках торгового обладнання, яке, як і відповідні меблі, прийнято називати інтелектуальним, із значним розширенням звичного функціоналу. До такого обладнання належать і так звані розумні стелажі, які оперативно, в реальному часі інформують, що, кому й коли продано.
Для виготовлення окремих зразків такої продукції, яка все більше стає індивідуалізованою, ексклюзивною, часом потрібно не тільки індивідуальний, свого роду навіть унікальний інструментарій, а й таке ж обладнання. Більше того – навіть цілі технологічні лінії. І компанія взялася сама для себе такі технологічні ексклюзиви створювати, маючи для цього потужну інтелектуальну базу – інженерно-конструкторську, ІТ. Навіть пішла в цій справі далі: виокремила цю машинобудівну діяльність у свій окремий бізнесовий напрямок, який розвиватиметься в актуальному світовому тренді четвертої промислової революції (Іndustry 4.0).
Компанія з 2006 року є прибічницею господарювання, що базується на філософії постійного вдосконалення «кайдзен» та ощадливого виробництва – lean production, але реально почала їхні стандарти впроваджувати у власне виробництво значно пізніше, Втім, реальні результати від того не забарилися, й вони особливо цікавили гостей, які просили Петра Пилипюка деталізувати цю тему, актуальну нині для всіх небайдужих до свого виробництва меблевиків.
Практичні його поради не нові, але не зайве їх повторити:
а) якщо власники компанії, її керівники, топ-менеджери на особистісному рівні не усвідомлять життєву необхідність для своїх виробництв таких змін та вдосконалень, не проймуться власним бажанням їхнього впровадження, не стануть прикладом у цій справі для інших працівників, діла не буде, добра справа буде приречена на провал;
– якщо вже твердо вирішили братися за цю справу, яка не є одноразовою кампанією, а процесом постійним, потрібно в кожному цеху створювати робочі групи, які конкретно, практично будуть займатися імплементацією інструментів «кайдзен» та lеan у діяльність цих виробничих підрозділів.
Коли гості ознайомилися доволі докладно з компанією, в яку прибули, Асоціація в свою чергу прозвітувала перед гостями й господарям про свої здобутки. І для того були логічні підстави. По-перше, суто часовий привід спонукав до того (якраз минав рік діяльності чинного правління УАМ) і, по-друге, солідним у цій поїздці було представництво членів Асоціації – було перед ким звітувати.
Звісно, звіт виголосив очільник Асоціації Volodymyr Patis. Наведемо ключові його тези.
Що за цей рік змінилося в діяльності Асоціації? Її керівництво й члени почали частіше, тісніше й змістовніше спілкуватися між собою. УАМ реально стала Асоціацією всієї України, а не тільки столиці та її регіону. Підтвердженням тому й ця ділова поїздка до колег-волинян.
Започаткований турнір із міні-футболу – приклад того, що Асоціації для зміцнення цехової співдружності має намір і надалі розвивати й неформальні методи спілкування.
Асоціація цілком вмотивовано, згідно із статутними положеннями робить акцент на тому, що повинна сприяти членам у надбанні більших бізнесових вигід і прибутків, захищати і оберігати своїх членів від тих обставин, які їм перешкоджають у цьому (приклад – відстоювання інтересів меблевих компаній-імпортерів у конфліктах з митницею, яка періодично вдається до необгрунтованих і протизаконних утисків). Прикладом такого сприяння є участь в урядовій торговій місії до Ізраїлю, яка завершилася для її учасників-меблярів (а в подальшому і не тільки учасників) солідним довгостроковим бізнес-проектом. На жаль, не всі компанії в ході зворотного візиту до України ізраїльських баєрів, ритейлерів і архітекторів, які зацікавлені в українських меблях, проявили належну проактивність, аби вигідно для себе скористатися нагодою налагодити співробітництво з ними. Більш предметною має бути цехова солідарність й партнерська підтримка між членами Асоціації: не маєш змоги пристати до отриманої бізнес-пропозиції – запропонуй її колегам або запропонуй їм скооперуватися з твоєю компанією в конкретному проекті. «Є безліч можливостей солідарно не втратити вигідні пропозиції», – підкреслив президент УАМ. Зокрема це стосується й участі в державних тендерних закупівлях, через які «проходять» десятки й сотні мільйонів доларів.
Великі сподівання покладає Асоціація на наступну урядову торгову місію до Великої Британії, яка в стадії активної підготовки і на участь в якій представників меблевої галузі є реальні сподівання завдяки тісним діловим і дружнім контактам із приурядовим Офісом з просування експорту та співпраці із солідними міжнародними донорськими організаціями й фондами.
Українська Асоціація Меблевиків – це голос галузі, і її завдання, аби він був якомога гучнішим, аби його чули в найвищих кабінетах державних інституцій із тим, щоби врешті меблеву галузь визнали як самодостатню в структурі вітчизняного промислового комплексу – хоча б в якості окремого промислового сектора. Приємно, що перші позитивні зрушення в цьому питанні вже є.
Вперше в структурі Асоціації створено десять платформ, які фокусно зосереджені на активізації діяльності Асоціації в тих напрямках, які є пріоритетними для стратегії розвитку як Асоціації та її членів, так і галузі в цілому. Вони, власне, в тренді стратегічного завдання Асоціації, яке можна поділити за досягненням кінцевих результатів на чотири етапи:
– навчитися виготовляти меблі без втрат;
– завдяки просунутому дизайну навчитися створювати меблеві бестселери;
– навчитися успішно продавати українському ринку (зокрема вітчизняному ритейлу)
– навчитися продавати глобально, тобто на міжнародних ринках).
Після перегортання сторінки минулого року зазвичай намічаються плани на майбутнє. Володимир Патіс озвучив їх у такій логічній послідовності:
– участь у торговій участі до Великобританії, про що вже згадувалося, і зворотній приїзд в Україну англійців, яких зацікавлять пропозиції українських меблярів, для поглиблення й розширення співробітництва;
– започаткування наступного року першої в Україні міжнародної меблевої В2В-виставки «Furniture of Ukraine», в рамках якої буде проведено меблевий саміт.
На цій виставці демонструватимуть свою продукцію виключно українські виробники, свої творчі надбання – українські дизайнери. Для членів УАМ участь у ній буде сприятлива.
Уже стало доброю традицією дирекції УАМ формувати програму гостювання у членів Асоціації таким чином, аби в ній була й навчально-пізнавальна складова – зазвичай у формі виступу авторитетного спікера з цікавою й практично корисною для меблевиків темою. Для луцької поїздки до такого виступу було запрошено Nastya Vladychynska, яка провела тренінг на тему «Сервіс для меблевих компаній. Робота з існуючими клієнтами замість постійного пошуку нових».
Якщо коротко охарактеризувати суть її виступу, то вона в тому, що в Україні робити успішний бізнес доводиться не завдяки, а всупереч існуючим реаліям. А якщо звузитися до означеної теми про сервісні можливості для меблевиків, то спікер почала з того, що сказала: у нинішніх конкурентних умовах для меблевиків, які виконують певний замовний проект із вмеблювання, мало виконати його якісно і в повному обсязі, передбаченому угодою, – важливо виконати його максимально комфортно для замовника. Зокрема, надавши йому максимум сервісних послуг. Тільки в такому разі клієнт залишиться повною мірою задоволений та рекомендуватиме таку компанії своїм знайомим, а не казатиме їм: «Так, зробили все добре, як ми й хотіли, але від спілкування з ними настрою не додалося – так вимотали нерви». А далі Анастасія розповіла про цілий набір засобів, які можуть використовувати меблярі у взаєминах із клієнтами в якості сервісних, аби, що називається, прив’язати їх до себе, зробити постійними замовниками – більше того популяризаторами «чемної й турботливої компанії». І навчила, як ефективно користуватися таким сервісним інструментарієм.

Матеріал підготував Анатолій Задорога

Посилання на відео: https://www.youtube.com/watch?v=F59c1rsXl9E

Share This: