fbpx

Lean-вдосконалення: коли досягнеш однієї мети, одразу постає наступна. Інтерв’ю з Надією Родіоновой, керівником компанії «Adler Lacke Україна»

І в умовах карантинних обмежень компанії «Adler Lacke Україна» вдалося утримувати обсяги продажів лакофарбових та інших опоряджувальних та захисних для деревини матеріалів практично на докарантинному рівні, чим могли б похвалитися одиниці компаній, об’єднаних в Українській Асоціації Меблевиків: спад виробництва, а відтак і прибутковості зачепив практично всіх.

     – Ми постійно вдосконалюємо свою операційну ефективність, – розповіла нам керівник компанії Надія Родіонова, – знаючи, що постійність, безперервність процесів вдосконалення є визначальною умовою їхньої результативності. Це – ази для тих, хто орієнтується на такі відомі інструментарії ефективності та ощадливості, як кайдзен, lean, ТОС.

     – Але не менш відомо й те, що не досягнеш бажаного результату, коли одразу візьмешся удосконалювати все. Потрібна 

послідовність, покроковість. Зазвичай насамперед беруться за наведення ладу – реформування, оптимізацію – в найбільш слабких ланках.

      – Ми для себе одним із нагальних завдань удосконалення визначили зведення до нуля браку в обслуговуванні клієнтів, числа рекламацій. І це при тому, що в цьому сенсі в компанії ситуація не була загрозливою: відсоток браку не перевищував одного відсотка. І все одно хотілося позбутися й цього, адже рекламації – це не тільки певні матеріальні й фінансові збитки, а й  іміджеві. А для нас репутація компанії визначається високою авторитетністю торгової марки «Adler». Ми просто не маємо права її, як мовиться, підмочити.

Скористалися порадами консультантів відповідного профілю, чиї імена знані меблярами, особливо членами УАМ. Уже цього року цей етап удосконалень, досягнення потрібного рівня операційної ефективності щодо якості обслуговування клієнтів було завершено.

      – Про який брак йшлося? Не думаю, що були нарікання на якість продукції «Adler».

      – До продукції «Adler» жодних претензій не було за весь той час, що ми її постачаємо в Україну. Браком я називаю певні наші похибки, недогляди тощо в розпорядженні лакофарбовими матеріалами: при підготовці індивідуальних колористик на основі базових фарб, технологічних порад, що стосуються правильності застосування тих чи інших матеріалів. Траплялися й складські негаразди: затримки з відправленням замовлень, неякісне впакування, помилкове адресування тощо. Результат удосконалень у цьому сенсі є, як керівник, я це бачу. Тепер важливо не зупинятися на досягнутому – не тільки підтримувати його, а й далі розвивати, адже процес удосконалення, як відомо, не має меж. 

Що стосується реалізованого нами проекту з мінімізації браку, то головним його результатом, на який ми розраховували  та якого вдалося досягти, було те, аби брак не потрапив до клієнта. Як би ми не вдосконалювалися, остаточно помилок в роботі не уникнути – людський фактор завжди даватиметься взнаки. Всі помиляються, особливо при значній завантаженості роботою чи при терміновому виконанні замовлення. З огляду на це важливо виявити помилку, брак у межах компанії, аби він не потрапив до клієнта.

До речі, взірцем  у цьому для нас є материнська австрійська компанія. Їй уже вісімдесят років, за цей час вона вже настільки вдосконалилася в усьому, зокрема в організації бізнес-процесів, що, на наш погляд, уже давно на піку досконалості, але тим не менше продовжує ці процеси, ефективно реагуючи на виклики часу.  

      – Карантин – визнають, підприємці, власники й керівники компаній, з якими вже довелося спілкуватися останнім часом, – має й певні плюси: він хороший вчитель. А чому навчив він вас?

      – Відпрацювати ефективний алгоритм роботи, приміром, складу, що нам, вважаю, вдалося, легше, ніж домогтися високої ефективності в продажах, у комунікації  з людьми, з клієнтами з високим рівнем запитів та вимог.

Деякі речі, до яких змушені були вдаватися в умовах карантинних обмежень, можна і треба з не меншою користю використовувати й після виходу з карантину.  Передусім це – робота в онлайн-режимі.  Робота не тільки як розширення й урізноманітнення можливостей онлайн-просування, популяризації продукції, її переваг, застосування, а і як взаємини із клієнтами в практичному сенсі. Ясна річ, що й поза карантином клієнту буде зручніше вирішувати всі питання з нами без відвідування нашого офісу чи складу. Це стосується  й  візуального підбирання потрібних кольорів та систем нанесення певних матеріалів,  й отримання консультацій від  наших фахівців. Це стосується й підготовки узагальнених відеоконсультацій, семінарів, майстер-класів для нашого сайту, які б були зручно доступними для клієнтів, передусім потенційних. Чим більше пропонуватимемо таких промовистих, дохідливих, грамотних відеопосилів, тим ціннішим, кориснішим  для нас буде й зворотній зв’язок, аби оперативно й адекватно реагувати на конкретні запити, на загальні тенденції ринку, на сезонні коливання меблевої моди й опоряджувальних смаків.

Це стане вагомим доповненням до того, що ми вже надбали для кращого й всебічного обслуговування клієнтів. Маю на увазі роками створювану клієнтську базу, в якій не тільки контактні дані. Зберігаємо зміст кожного клієнтського замовлення в спеціальній картотеці: коли, для чого і який матеріал замовляв клієнт, яка його точна колірна характеристика. Якщо через якийсь час у клієнта нашого клієнта, припустимо, пошкодилося меблеве чи інше опорядження, то ми, точно знаючи, яке то було покриття (викрас), можемо йому його надати повторно для поновлювального опорядження чи реставрації виробу.  

      – Навряд чи є меблеві компанії, котрим, як вашій, вдалося б утримати в карантинних умовах докризові обсяги виробництва й продажів виробленого. Більшість, скоротили їх наполовину.  Як же вдалося вам, забезпечуючи їх опоряджувальними матеріалами, продавати їх стільки, як і в докризовий період?

      – Мабуть, завдяки тому, що ми постачаємо опоряджувальними матеріалами не тільки меблярів, а й виробників столярки, будівельників – зокрема й тим, хто займається дерев’яним домобудівництвом. Та й клієнти-меблярі у нас дещо особливі: переважно не виробники серійних меблів, а ті, що реалізовують проекти, роблять високоякісні меблі індивідуально, під замовлення, нерідко послуговуючись опоряджувальними матеріалами  високого класу. Частина із них і в карантинних умовах не знижувала виробничих темпів. Дехто з тих, кому карантин обмежив експорт, змогли вміло переорієнтуватися на внутрішній ринок.

       – Мабуть, не буде помилковим припущення, що однією із складових успішності вашої компанії є те, що «Adler Lacke Україна» активно й охоче вступає в ділові альянси з колегами по Українській Асоціації Меблевиків.

      – Однією з переваг участі в УАМ є можливість кооперування з іншими її членами для реалізації спільних проектів чи якихось заходів. Це розширює для кожного із учасників такої кооперації його клієнтську базу, розширює для нього ринкові горизонти, виявляє нові ніші для його продуктів і можливостей. А також зменшує витрати й строки реалізації проектів. Звісно, нерозумним було б і нам не скористатися цим. Особливо ефективною, взаємовигідною і добропартнерською виявилося наше кооперування, приміром, із такими компаніями, як «Родинне дерево», «Ескада-М», зокрема і для спільної участі у виставках, і для реалізації певних комерційних проектів.

Ми свідомі того, що члени Асоціації вправі не тільки розраховувати на її сприяння й допомогу та отримувати їх, але й повинні щось давати взамін. Розуміючи це, наша компанія, коли проводила консультативні заходи з метою впровадження lean-методик у сферу продажів, то запропонувала долучитися до них і дирекції УАМ, аби й вона отримала ефективні інструменти для вдосконалення своє діяльності. Це – приклад взаємовиручки, турботи про дієвість Асоціації, що теж важливо для її зміцнення, утвердження принципів асоційованого партнерства. Нерідко наша компанія долучається до й спонсорського партнерства при проведенні Асоціацією різного роду масових та корпоративних заходів.

Share This: