fbpx

Світлана Гайдайчук «кує» lean-лідерів

Світлана Гайдайчук відома в меблярському середовищі не тільки, як співвласниця компанії Vavilon Company, як активіст меблярської спільноти, об’єднаної  в Українській асоціації меблевиків (вона і член правління, й очільник Платформи розвитку зв’язків та можливостей), а і як дієвий прибічник та ідеолог lean production – філософії ощадливого, постійно вдосконалюваного виробництва. Втім, не тільки виробництва, а й усієї людської діяльності.

У цій публікації ми розповімо про її соціальний проект LEAN Challenge, мета якого – допомогти власникам бізнесів, передусім керівникам меблевих компаній, виростити (сформувати) для своїх виробництв  lean-драйверів, lean-лідерів – переконаних, вмілих, ініціативно-креативних провідників філософії постійного вдосконалення, здатних і на практичне впровадження  lean-трансформацій на своїх виробництвах.

Соціальний проект «Lean-челендж» базується на принципі змагальності. На початковому, пілотному його етапі вісім учасників, шість із яких – меблярські компанії, утворили чотири групи, яким належить протягом приблизно десяти місяців пройти вісім етапів, опановуючи й теоретично, й у практичному сенсі прийоми й методи  lean-трансформації – від простих, локальних удосконалень на робочих місцях до складних управлінських процесів у масштабах компанії. Коли перша група учасників опановує програму першого етапу, вона переходить на другий етап, а для проходження першого етапу буде набиратися нова група компанії, зацікавлених у запровадженні у себе lean production. І так далі човником – просування вперед стартової групи та її послідовниць дає старт на першому етапі новій групі учасників.

– І як, на яких засадах формувалася перша команда?

– У мене в месенджері ФБ давненько вже сформувалася закрита група однодумців, з якими ми обмінювалися всім, що стосується lean production. Коли визріла ідея «Lean-челенджу» як масштабного соціального проекту, я звернулася з пропозицією взяти в ньому участь насамперед до них. Отак і була сформована перша група змагальників із восьми учасників, в якій і моя «Vavilon Company».

Перш, ніж дати добро претенденту на участь у проекті, я попросила бажаючих надіслати своєрідну відеопрезентацію їхньої потреби в lean-трансформаціях, іншими словами – чого вони очікують від участі в проекті та, ясна річ, від опанування інструментарієм lean і від подальшого користування ним. Ті учасники, чиї види lean- потреб певною мірою співпадали, й були спаровані в чотири групи, які мною «марковані» чотирма кольорами.  Для прикладу, в одній групі спаровані компанії “Клейберіт Україна” та «Твій стиль плюс», бо вони націлені здійснити lean-трансформації в офісах і частково на складах. До слова, більшість учасників – компанії, які є членами УАМ: Клейберіт-Україна, Archi Wood, черкаські Твій стиль плюс та Рока, одеська Десідо, кам’янець-подільська Крона МВД і моя Vavilon Company.

– То ви щоденно в цьому процесі?

– Аякже! В телеграм-додатку створені закриті чати. Один – керівників компаній-учасників, з якими там працюю окремо. Практично щодня спілкуюся  і з їхніми підлеглими, котрі утворили чотири команди, відповідно й ще чотири чати. Я щоденно збираю у чатах команд інформацію про впроваджені ними покращення й переміщую її у чат керівників, аби вони бачили: хто з учасників які lean-впровадження реалізував  і скільки, і розуміли, яка картина у них у порівнянні з колегами. Даю оцінку зробленому (який економічний ефект буде від впроваджених покращень), аналізую проблемні моменти, даю поради, як їх уникнути іншим, якщо будуть і в себе робити подібні зміни.

Є ще доступна всім сторінка LEAN Challenge у Фейсбуці. Там я знайомлю всіх, хто в темі, з тим, як реалізовується проект, популяризую його, а також найбільш цікаві й значимі запровадження, які здійснили учасники проекту.

– Отже зараз?…

– Перехідний період. Перша стартова команда готова зайти в другий етап, який я запущу, ось-ось вийшовши з декрету й сформувавши для першого етапу нову команду.

– Є щось неочікуване для вас, що виявилося вже в процесі реалізації проекту?

– Так. Приміром, в ході змагального освоєння інструментів  lean та їх практичного впровадження, в умовах тісного спілкування учасників дехто серед учасників знайшов для себе партнерів. Тобто деякі учасники під час участі в проекті стали бізнес-партнерами, зацікавленими в продукції чи послугах інших.

– Ви вже чітко визначилися із lean-тематикою всіх восьми етапів проекту?

– З найближчими – точно, більш віддалені будуть формуватися з огляду на результативність попередніх. Точно можу сказати, що на другому етапі будемо працювати із вісьмома найпоширенішими видами втрат, яких зазнають компанії в своїй діяльності.

– «Lean-челендж» вимальовується, як справді масштабний проект, якщо на кожному із восьми етапів будуть змагатися по вісім-десять команд. Це ж на вас, Світлано, як на модератора проекту, його фактичного провідника ляже величезне навантаження. Поки що ви на першому етапі працювали лише з вісьмома командами, і то щоденні контакти з учасниками забирали чимало часу й, мабуть, сил. До речі, ви взялися за цей проект на альтруїстських засадах, чи участь у проекті платна?

– З першою, пілотною групою компаній-учасниць, які повірили мені й першими зайшли в цей авторський проект, працюватиму на безоплатній основі, а надалі учасникам доведеться платити за комплексне опанування інструментами lean та практикою їхнього застосування.

                                

Не зайвим буде додати до всього вищесказаного, що проект «Lean-челендж», за реалізацію якого взялася Світлана Гайдайчук, повною мірою відповідає й сфері тих завдань, які стоять перед нею, як перед керівником УАМівської Платформи розвитку зв’язків та можливостей. Тим більше, що більшість уже задіяних в проекті учасників – компанії, що є членами Української асоціації меблевиків.

Створюємо краще меблеве середовище в Україні 💛💙

 

Share This: