fbpx

Вчити вмінню монетизувати дизайнерську творчість. Інтерв’ю з Дмитром Медяником, керуючим директором Європейської Школи Дизайну.

Столична Європейська Школа Дизайну готує фахівців відповідного профілю за кількома напрямками, серед яких і предметний дизайн, який є, можна сказати, складовою частиною інтер’єрного, провідного в навчальній програмі цього навчального закладу.

– Наша Школа дизайну створювалася, – розповів її керуючий директор Дмитро Медяник, – коли домінувала концепція «дизайн-мислення»: мовляв, дизайн первинний, інше все похідне від нього. Якщо хочеш підсилити свій бізнес, то навчися мислити, як дизайнер.  До певної міри таке твердження таки правильне, бо дизайн – це спосіб не тільки естетичної (красивої) організації простору, а й ергономічної (зручної), оптимально збалансованої (вигідної, доречної) організації. 

У системі освіти така школа позиціонується як освітній проект для навчання творчим професіям, який сповідує принцип функціонування бізнес-шкіл. Ясна річ, дизайнерська професія – чи не найцікавіша з творчих, бо в ній відбувається синтез кількох професійних навичок – і творчих, і прикладних, і суто комерційних. Справжній дизайнер – він і художник, і архітектор, він і маркетолог, і комплектувальник, і підприємець. Причому прикладний бік цієї професії не менш важливий, ніж творчий. Якщо митець творить, як хоче, – покладаючись лише на свої відчуття, на своє світосприйняття, то дизайнер створює свої авторські проекти, рахуючись із забаганками конкретного клієнта, запити якого він повинен своєю творчістю задовольнити повною мірою. Отож завдання, місія цієї школи – не тільки навчати творчій складовій професії (на чому роблять акцент академічні вузи), а й вмінню її вигідно реалізовувати. Іншими словами – бізнесу в цій професії. 

Готуючись реалізувати ідею створення такої школи  її організатори вивчали ринок і зрозуміли, що чимало справді самобутніх, талановитих, творчо креативних дизайнерів не затребувані, бо пасивні в промоушені своїх проектів, себе як дизайнера. Як мовиться, вміють приготувати, та не вміють подати. І цьому вмінню також треба вчити.  Причому ґрунтовно.  Цим відрізняється ЄДШ від різного роду курсів, які поверхово, поспішно готують до професії своїх слухачів, які стають «напівдизайнерами» і тим лише дискредитують професію. А від академічних «вишів» відрізняється тим, що не тільки, як уже зазначалося, готує дизайнерів як представників творчої професії, а й навчає підприємливо послуговуватися набутим фахом, вмінню монетизувати свою творчість. На заваді тут інколи стає не тільки не вміння, а й небажання цим займатися: мовляв, це нижче моєї творчої гідності. Ламати грамотно й коректно, адже слухачами переважно приходять сюди вже сформовані особистості, маючи вищу освіту та якийсь фах. Без перебільшення, подібним чином – так комплексно, всебічно й ґрунтовно – ніякий інший навчальний заклад дизайнерів не готує.

 – Аби уникнути субʼєктивності, звуженості, обмеження пріоритетами й досвідом одного викладача, – каже директор, – залучаємо до розробки навіть окремої теми до десятка практикуючих спікерів із різних сфер практичної діяльності, не завжди й дизайнерської. Приміром, якщо тема «мʼякі меблі», то недоцільно її виклад доручати тільки практикуючому дизайнеру, тому що він не зробить комплексного викладу, а обовʼязково акцентуватиме увагу слухачів на своїх уподобаннях – щодо стилю, матеріалів і комплектуючих та їх постачальників, щодо колористики тощо. Більш повно й всебічно буде подана тема, якщо залучити й, скажімо, й експерта ринку продажів таких меблів.

Європейська школа дизайну – заклад, що дає другу вищу освіту. На жаль, в Україні немає офіційної кваліфікації навчальних закладів такого спрямування, через це школа не може акредитуватися в рамках існуючої освітньої системи. Тим не менше, її навчальні програми за основними напрямками підготовки спеціалістів (дизайн та декорування інтерʼєру) сертифіковані Міжнародною асоціацією дизайнерів інтерʼєру (IIDA). Отже, означення школи як європейської не для красного слівця, а має солідне обґрунтування.

Крім суто навчальних, урочних, у школі задіяно чимало так званих активно розвиваючих програм. Це й клуб професійних інтересів, і різнотемні семінари, конференції, воркшопи, фестивалі, й майстер-класи, й онлайн-школи, і взаємодія з партнерами.

 – Все це й сприяє тому, що наші випускники можуть досить легко й успішно увійти в ринок дизайн-послуг, і більшість із них знаходять там свою нішу й надійно в ній закріплюються – роблять собі ім’я,  – підсумовує Дмитро Медяник. – Значною мірою й завдяки тому, що вони приходять до нас максимально мотивованими, й тому, що мають справу з реальними замовниками, з реальним проектами ще в період навчання.  Важливо й те, що в навчальний період кураторами їхніх реальних проектів є обов’язково практикуючі дизайнери, з якими співпрацює школа.

Share This:

Подождите ...

Подписаться

Получайте самые новые новости с портала к себе на почту: